Korzyści z wdrożenia systemu WMS

Zastanawiasz się nad wdrożeniem systemu WMS w swojej firmie? Wielu przedsiębiorców obawia się wysokich kosztów oprogramowania oraz konieczności wprowadzenia zmian w strukturze przedsiębiorstwa. Wykorzystanie oprogramowania klasy WMS w firmie to wiele korzyści, które docenisz sam, a także Twoi klienci oraz pracownicy. Przedstawiamy listę 10 argumentów, wyjaśniających, dlaczego nie warto zwlekać z podjęciem decyzji!

  1. Pełne wykorzystanie dostępnej przestrzeni magazynowej: niewłaściwe rozmieszczenie towarów w magazynie, puste, niezagospodarowane powierzchnie – dzięki odpowiedniemu rozplanowaniu przestrzeni magazynowej możliwe jest uniknięcie tych błędów.
  2. Lepsze zarządzanie magazynem oraz kontrola stanów magazynowych: jednym z problemów podczas realizacji zamówień jest pojawienie się informacji o braku produktów, mimo że tak naprawdę znajdują się w magazynie. Dzieje się tak w sytuacji, gdy np. w związku z brakiem miejsca magazynier usytuuje towary na innym regale. Tego typu problemy pojawiają się zarówno w mniejszych, jak i większych magazynach. Lepsze zarządzanie oraz kontrolowanie stanów magazynowych pozwala na wyeliminowanie błędów oraz obniżenie stanów magazynowych do wymaganego poziomu, zgodnego z zapotrzebowaniem.
  3. Redukcja ilości popełnianych błędów: na niemal każdym etapie realizacji zamówienia mogą pojawić się błędy. Dzięki wdrożeniu w firmie tego systemu możliwe jest uniknięcie większości z nich, a także kontrolowanie pracowników oraz porównanie rezultatów pracy poszczególnych brygad.
  4. Obniżenie kosztów zarządzania magazynem: automatyzacja procesów realizacji zamówień wpłynie na obniżenie kosztów związanych z logistyką magazynową. Jedną z przyczyn strat jest złe składowanie towarów przez co np. dochodzi do zniszczenia części asortymentu. Redukowane są także koszty związane z zatrudnieniem. Pracownicy magazynowi zostaną odciążeni, zmniejszenie obowiązków umożliwi szybsze realizowanie zamówień.
  5. Wyższy poziom obsługi klientów: WMS umożliwia dokładne planowanie wydań zamówień z magazynu. Informacja ta jest niezwykle istotna z punktu widzenia klienta. Należy zauważyć jeszcze jedną korzyść – zmniejszenie liczby reklamacji. Przy tradycyjnej obsłudze zleceń, bez wykorzystania oprogramowania automatyzującego zadania, wiele błędów wynika z zaniedbania lub niedopatrzenia pracowników. Zupełnie inaczej jest w przypadku realizacji zleceń, gdy w firmie wdrożony jest WMS, a wiele zadań zautomatyzowanych.
  6. Możliwość realizowania większej ilości zamówień w tym samym czasie: wykorzystanie zaawansowanego systemu zarządzania przyspieszy proces realizacji zamówienia m.in. dzięki szybszemu przepływowi informacji czy dokładnych danych dotyczących położenia towarów.
  7. Terminowe realizowanie zamówień: zamawiający z pewnością docenią terminowość oraz krótki czas realizacji zlecenia – od złożenia zamówienia, po wydanie towarów z magazynu.
  8. Szybsze wdrożenie do pracy nowych pracowników: nowi pracownicy, nawet jeśli posiadają już doświadczenie w pracy na magazynie, potrzebują czasu na wdrożenie się do pracy – zapoznanie ze specyfiką i panującymi zasadami w firmie. Długi czas adaptacji nowych pracowników to poważny problem – po pierwsze zatrudnieni wolną realizują zadania, co opóźnia cały proces realizacji zamówienia, a po drugie pracownicy odpowiedzialni za wdrożenie nowych członków zespołu są dodatkowo obciążeni, co z kolei przekłada się na wolniejsze realizowanie przez nich obowiązków.
  9. Aktualizacja danych w czasie rzeczywistym: dzięki aktualizacji danych w czasie rzeczywistym pracownicy przez cały czas mają dostęp do aktualnych danych.
  10. Zwrot inwestycji w niedługim czasie: wdrożenie zaawansowanego systemu jest kosztowne. To jedna z przyczyn zwlekania przez przedsiębiorców z zakupem oprogramowania magazynowego. Warto zauważyć, że to tak naprawdę rentowna inwestycja w przyszłość, która zacznie zwracać się już pierwszego dnia funkcjonowania systemu.

ITCenter Sp. z o.o. Sp. k.
ul. L. Kondratowicza 37
03-285 Warszawa
Zobacz na mapie

22 888 5000
[email protected]

Polityka prywatności
Nota prawna

Zadzwoń
22 888 50 00
Spotkajmy się
ul. L. Kondratowicza 37, Warszawa

Urządzenia

  • Serwery baz danych oraz aplikacji
  • Sieci bezprzewodowe
  • Drukarki etykiet
  • Terminale mobilne
  • Systemy RFID
  • Technologie

  • GS1
  • RFID
  • Sieci WiFi
  • VOICE
  • RTLS
  • © ITCenter 2019      Projekt i wykonanie ITCenter