E-commerce – w czym pomaga system WMS?

Branża e-commerce stale się rozwija, a właściciele sklepów internetowych coraz chętniej sięgają po narzędzia usprawniające pracę. Za rozwojem, poza ogromną szansą zwiększenia zakresu działalności oraz wyższych zysków, kryje się pewne zagrożenie, wynikające ze specyfiki działania sklepu. Do otworzenia sklepu internetowego tak naprawdę wystarczy kilka kroków. Na początku działalności nie potrzebne są również duże przestrzenie magazynowe, w tym celu mogą być zaadoptowane wolne pomieszczenia w domu, strychy lub budynki gospodarcze. Obsługa zamówień zazwyczaj nie sprawia większych problemów, a właściciel doskonale wie, w którym miejscu znajdują się konkretne towary. Dopiero zwiększenie asortymentu oraz obsługa dużej ilości zleceń okazuje się ogromnym wyzwaniem – trudnym do zrealizowania bez wykorzystania dodatkowych narzędzi informatycznych, systemów automatyzujących procesy biznesowe. Jak system WMS wpłynie na pracę sklepu internetowego? Czy warto go wdrożyć?

Proces obsługi zamówienia w sklepie internetowym

Mimo że proces obsługi zamówienia nie jest skomplikowany i przebiega w kilku krokach, na każdym etapie realizacji mogą pojawić się błędy oraz nieoczekiwane problemy.

W jaki sposób realizowane jest typowe zamówienie? Najpierw klient składa zamówienie w sklepie. Następnie sprawdzane są stany magazynowe – jeśli towar nie znajduje się w magazynie, jest zamawiany. Jednocześnie następuje zmiana statusu zamówienia na „oczekujący”. W kolejnym etapie generowane są potrzebne dokumenty np. paragon, list przewozowy oraz przekazywane do magazynu, gdzie następuje kompletacja zamówienia i przekazanie kurierowi. Na koniec zmieniany jest status zamówienia na „wysłano”. Prawda, że proces ten wydaje się prosty i nieskomplikowany? Nic bardziej mylnego. Szczególnie w sytuacji, gdy w ciągu dnia realizowanych jest kilkadziesiąt zamówień.

Problemy podczas realizacji zamówień mogą wynikać chociażby z przekazania błędnych informacji np. potwierdzenia zamówienia, mimo że towaru nie ma w magazynie. Wyjaśnienie tego typu błędów jest czasochłonne, co z kolei przekłada się na opóźnienie w realizacji kolejnych zleceń.

System WMS w magazynie e-commerce

Automatyzacja procesów biznesowych wpływa na zmniejszenie ilości błędów popełnianych przez pracowników, w efekcie czego zamówienia realizowane są szybciej. Magazyn może w tym samym czasie obsłużyć większą ilość zleceń, co przekłada się na osiągane zyski.

Wykorzystanie funkcjonalności systemu WMS usprawnia prawidłowe wykonanie skomplikowanych, dużych zamówień.

System WMS umożliwia efektywne zarządzanie magazynem. To nie tylko automatyzacja różnych zadań, ale przede wszystkim optymalizacja procesu realizacji zamówień.

Funkcjonalności PROWMS dla e-commerce

Systemy WMS mogą być bardziej lub mniej zaawansowane oraz posiadać specjalności, dedykowane konkretnej branży – w końcu niemal każda branża rządzi się swoimi prawami.

PROWMS to rozbudowany system zarządzania magazynem, posiadający specjalizacje dla branży e-commerce m.in.:

  • grupowanie zamówień, listy kompletacyjne, lista wysyłkowa: system usprawnia proces kompletacji zamówienia, możliwa jest kompletacja wielu zamówień podczas jednego przebiegu ścieżki pickingowej oraz obsługa niepełnych zleceń i domówień, automatycznie generowane są dokumenty przewozowe online,
  • konfekcjonowanie i pakowanie: system usprawnia np. przygotowywanie zestawów, pakowanie zgodnie z wytycznymi klienta, obsługę list kompletacyjnych,
  • rezerwacja czasowa i zwroty: obsługa operacji zwrotu awizowanego oraz bezpośredniego z czynnościami towarzyszącymi, obsługa miejsc zbiórki i skrócenie czasu kompletacji.

 

Podsumowując – wdrożenie systemu WMS w sklepie internetowym może przynieść wiele korzyści – zautomatyzować wykonywane zadania, usprawnić pracę oraz przyspieszyć proces kompletacji zamówień, a także wyeliminować błędy, pojawiające się podczas kolejnych etapów realizacji zamówienia. Warto wybrać takim system WMS, który będzie posiadał dodatkowe specjalizacje dla branży, gwarantujące jeszcze większe uproszczenie procesu realizacji zamówienia.


ITCenter Sp. z o.o. Sp. k.
ul. L. Kondratowicza 37
03-285 Warszawa
Zobacz na mapie

22 888 5000
[email protected]

Polityka prywatności
Nota prawna

Zadzwoń
22 888 50 00
Spotkajmy się
ul. L. Kondratowicza 37, Warszawa
© ITCenter 2019      Projekt i wykonanie ITCenter